Wednesday, February 23, 2011

Gaji Naik atau Harga Barang nak Naik lagi?

Dengar-dengar cerita gaji kakitanga kerajaan akan naik sikit mase lagi...tapi xtau la bile kan or betul ke tak..tp ade bunyi2 la kan....hehe...

Kalu betul, alhamdulillah lah...sbb gaji aku byk dh kene potong tiap2 bulan byr tu byr ni...sedih tau...cukup2 jer..huhu

So, aku cuma pesan mane-mane yang terlibat tu, bagi yang dah memag tak boleh nk buat pinjaman lagi, means dh limit dah gaji tu nk wat loan lain, harap2 jangan la buat loan lagi jika tiada kepentingan. bukan ape, dh tau kan camne raser jika tetiba time2 tu nak guna duit byk sket, tp xde jalan nak cari...nk wat loan, dah limit dah....ni aku pesan kat aku jugak la..sama-sama memberi peringatan la...

Oleh itu, kita tunggu dan lihat je la betul ke tak gaji naik ni...tp bile dah gaji naik, konpem barang2 lain naik hage.ye dak? dah time gaji xde naik pon, hage lain naik jugak kan....adoi la...kadang-kadang terpikir kan, best kan jd budak2, sume x yah pikir...makan pakai sume dh ade walau xde yg hebat pon barang dapat tu...cume x yah pikir..kalu nak je, minta mama or papa...kan?

Begitu la cerita nye selagi kita manusia ni hidup di dunia...asyik pikir duit dan kesenagan jer...hal bekalan akhirat?ade simpan?hehehe...sendiri mau ingat la...

Ok, la banyak nak stori ni..tp ni aku curi2 gak blogging time opis...bos x de katakan...hihi...

Time lunch dah...semalat menjamu selera...(tgk, duit lagi...isk)

No comments:

Post a Comment