Friday, February 18, 2011

Macam2 Hal Punyer....

Selamat pagi, tengahari, petang atau malam bg pembaca blog ini semua....
Ari2 duk bace blog org asik pikir je bile la aku nk update dh dah asyik bace blog org sana sini then bile nk tulis blog sendiri, tgk2 bateri dh weak, x pon, mengantuk, xpon anak nak tu nk ni...so far aku x penah lagi tulis blog kat opis tau...hihi...takut kantoi...xmo la kalu bleh ade org seopis bace...malu seh...haha....

Tapi kat opis selamba jer bace blog org...depan bos pon kalu dier lalu pon, xde la aku nk minimize ke klik pangkah ke....dah kije dah siap.nk tulis2 pon xde ape2 lagi la...just angkat telefon la kalu berdering...xde la ssh sangat tu...hehe....

Last week meting kat opis tu kan, sblm meting bermula...bos besar kami pgl aku duk depan kt sebelah kerusi dier...aku kan bese duk blakang2 senang nk membuta..haha...meting 1 hari siot...dah plak tu, hal2 berkaitan dgn aku ade la dlm 5-7 min jer..yg lain2 part org lain punyer....tp disuruh jugak hadir...ape lah...so x merasa la ari tu main tenet kat opis kan...haha..(enset aku xde wifi, ok)

So, mase duk kat depan tu, sempat lagi aku tanye ni...'ni duk sekejap ke kene duduk kat sini?'

Bos besar pon jawab...'kejap jer...duduk jap..'.

Aku dh pikir dah, mmg xleh tido la kau kene duk seblah bos besar tu...dah dier yg chairman, of kos la sume staf2 lain mengadap dier je semasa berlangsung meting tu..naya aku....

Ok, citer nyer cam ni...bos besar tu kate ni dier cakap dgn aku depan2 bos unit aku kagi...dier nak tukarkan aku dgn sorg staff dier jabatan negeri( aku staff jabatan daerah)...dier kate org tu mmg xleh duduk dah kat situ sbb mcm2 masalah nyer....yg tu aku mls nak amik port hal2 dier...sbb aku pon dh lame x bertegur sape..yg tu aku mls nk komen la biar opis2 aku je tau citer nyer...kan nanti kan aku ni jaja citer plak kan...padahal xde makne nyer aku nak tau pasal dier tu...

So, bos unit aku wat muke sedih2 la kate xnak bagi aku naik kay jabatan negeri tu..kata naye lagi, kalu yg bermasalah tu duk kat daerah, camne plak nanti dgn kije yg byk nk handle? waaa..time ni kan aku raser mcm aku ni jike bagus sgt ke kat daerah tu..setahu aku dan geng2 opis aku even bos aku tau aku ni seke berintenet, main game or bace blog2 ni...(dh nk wat camne kije aku rekod surat, photostae ape2 patut, akat kol kalu kebetulan dekat dgn aku telefon tu or taip2 ape yg patut...sikit je kije aku...tp time byk kije, mate pon x sempat berkelip tau...)

EO plak suh aku naik minggu depan, giler.x nak aku..kije byk tertangguh suh aku plak yg menanggung nyer..aku xnak la naik nanti kalu kije dier x selesai...kije selesai dulu, setel sume..baru tukar tempat.kalu nk gaduh lagi, try la.huhuhu

So bos besar aku kate bln 3 ni aku kene ganti tempat org tu..aisey...bkn ape, kat atas tu fb n youtube n yahoo pon kene blok...tu jer....tp xbest laweh...dunia maya aku mane leh tinggal woi...haha...(tp ade je yg penduduk maya aku ni ajar trik2 nk masuk maya tu w/pon tersekat.kire mcm masuk secara haram la..haha)

So, xtau la nak cakap ape..xtau best ke x...sbb dulu asal aku duk negeri gak, tp kene tukar ke daerah...skrg ni plak....aku xtau ade org suke ke tak aku ditukar ni...tgk dr zahir mcm hepi...siap tepuk tgn lagi, nk wat jamuan la..ape la...xtau la tuh...yg aku pk xde fb ni camne...haha(sbb trik yg kawan maya aku ajar tu aku x test lagi kan)

so, kite tunggu je la kan...bkn nyer x knl staff2 situ...cume ntah...raser mcm kureng sket kot...ye lah..meje terasing dhn staf2 lain...sbb tempat tu mcm PA bos la...ade bilik kecik khas untuk aku sorg. ha, sblm nk masuk bilik bos, kene masuk bilik aku dulu...mcm partition la...

ok la....nanti la kite stori2 lagi key...bye.

No comments:

Post a Comment